UF Mässa Emporia

I fredags var det UF mässa på Emporia i Malmö. Det var många olika UF företag på plats. Vårt marknadsteam var där för att fotografera och intervjua.

Elin och Max sålde hårvax, utan märke. För att kunna pressa ner priserna. Så likvärdigt vax säljs för 240-300 kr pga märket. Men Elin och Max säljer för produkten och därför säljs vaxet i en vit burk för 100kr. Dem tyckte det var kul och lärde sig efterhand vilka tekniker som fick kunderna att stanna och även köpa. Dem blev även sponsrade med mobilskal av Telegant UF för att ha ytligare en kundkrets att nå ut till. Alla behöver ju inte hårvax.

Zahra och Jelyana har företaget Bunnybear UF där dem säljer pälskaniner i nyckelring. Dem fick idén från Polen och har inte sett liknade i Sverige. Dem tänkte de kunde bli nya trenden istället för pälsbollarna som redan finns. I övrigt tyckte dem UF mässan gick bra på Emporia men UF mässan på TBS gick ännu bättre för där var mer personligt och folk kom dit endast för UF mässan. Dem tyckte iallafall det var kul och lärde sig mycket om marknadsföring under mässan.

Bär-smart UF har 100% ekologiska tygväskor som dem säljer. Dem vill värna om miljön och minska platspåsekonsumtionen. Idén kom från att man har börjat betala för plastpåsar. Denna tygväskan köper man en gång och sen återanvänder. Mässan har gått bra, många lockas dit och tyckte det är intressant och dem fick även några tygväskor sålda.

Easy-grip hette ett annat UF företag på plats. Dem sålde fästen till telefoner som man sätter fast bak på sin telefon. Dessa fästen ger ett säkrare grep om telefonen, stadigare bilder och kan användas i bilen. Dem gjorde lite research och hittade produkten i USA och ville ta den till Sverige. Easy-grips loga finns på fästet, men man kan kontakta dem o få sin egen loga på fästet, till sina anställda eller till att sälja till sina kunder. Försäljningen gick bra och dem tycker UF mässa var rolig och lärorik.