RePay UF från TBS Stockholm vinnare i SM

IMG_7727

Förstapriset i kategorin ”Årets Tillväxtföretag” gick till RePay UF från Thoren Business School Stockholm.

– Det känns otroligt bra att vinna SM när det var sådan extrem konkurrens. Alla företag har förberett sig otroligt mycket och juryn hade haft hätska diskussioner om vilket företag som skulle vinna, vilket gör det extra roligt att knipa förstapriset, berättade vd Jacob Lilja.

TBS-eleverna Stephanie Forsström, Beatrice Nordmark, Jacob Lilja, Karl Forsblom och Martin Bergström ingår i företaget.

SM-tävlingarna på Stockholms-mässan har lockat hela 750 elever från inte mindre än 230 UF-företag runt om i riket för att slåss om titlarna inom en rad olika kategorier och redan första dagen kunde Thoren Business School i Stockholm med UF-företaget RePay kvittera ut förstapriset och kamma hem 5 000 kronor.

– Innan prisutdelningen hade vi alla bultande hjärtan och adrenalinet pumpade. När de ropade upp vårt namn flög stolarna bakåt när vi ställde oss upp och skrek av glädje samtidigt som vi kramade varandra. Vi var så exalterade att vi nästan snubblade upp för trappan till scenen för att ta emot priset av ordföranden i svenskt näringsliv, berättar Karl Forsblom.

RePay har uppmärksammats rejält, både på tidigare UF-mässor samt i tidningsartiklar, för sin mobil-app som underlättar möjligheterna att ”låna” pengar kompisar emellan och yttersta beviset blev definitivt när de kunde kröna sin idé genom att bli bästa i Sverige inom sin kategori.

– Vi kommer att fortsätta utveckla appen och starta ett aktiebolag för att ta det till nästa nivå. Det var också mycket därför vi vann priset i tillväxt tror vi, säger vd Jacob Lilja.

Motiveringen lyder:

” UF-företaget har identifierat ett vardagligt och välkänt problem, särskilt bland ungdomar och utarbetad en modern produkt som underlättar problemets lösning. Produkten är väl anpassad för en yngre målgrupp, ligger rätt i tiden och är skalbar utan större investeringar. Juryn fann det imponerande att UF-företaget utvecklat produkten från idé till färdig produkt. Företaget har säkrat annonsintäkter både genom direktförsäljning av premiumytor men också genom Google Adsense. Juryn ser att företaget har goda framtidsutsikter och att det finns stora möjligheter att utveckla produkten med nya funktioner och integration med andra appar.”