Thoren Business School blir Affärsgymnasiet – nytt namn och ny grafisk profil

Thoren Business School byter nu formellt namn till Affärsgymnasiet och får en tydligare, modernare och mer användbar grafisk profil. – Ett nytt namn och ny grafisk profil ska skapa en känsla för både vad vi gör, och hur vi gör det, säger kommunikationsdirektör Paula Hammerskog.

Thoren Business School har på många håll kallats Affärsgymnasiet länge, nu byter skolorna även formellt namn till det. De får även en ny logotyp och ny grafisk profil även om den mörkblå färgen följer med.

Det nya svenska namnet minskar den förvirring som kan uppstå kring vilket undervisningsspråk som skolan använder, ett engelskt namn antyder att undervisningen sker på engelska.

Ska spegla kvaliteten

Paula Hammerskog hoppas och tror att uppdateringarna kommer stärka skolorna.

– Vi vill spegla kompetensen, engagemanget och framåtandan som finns på skolorna, säger hon.

Förändringarna påverkar inte elevernas skolgång. Skolorna fortsätter som vanligt, men med tydligare, modernare och mer användbar varumärkesidentitet.

Att Henrik Arnersten på Thoren Business School blev lärare – det kan han tacka slumpen för. I dag tycker han att det är fantastiskt att få vara med och utveckla ungdomar.