Reser till Indien: ”Enormt lärorikt”

Kunskaper, upplevelser och vänskaper från en helt annan del av världen väntar eleverna på Affärsgymnasiet Malmö. De reser nämligen till Indien för ett internationellt utbyte.

Imorgon bär det av till Indien för några av eleverna i årskurs 3 samt lärarna John Sennström och Victor Bengtsson.

De blir borta en vecka, och på schemat står undervisning, workshops och aktiviteter. Många spännande intryck och upplevelser väntar. Eleverna kommer till exempel besöka Taj Mahal, lära sig bygga drönare, träffa elever och lärare samt ta del av den indiska kulturen.

– Det här är en unik chans för oss, säger eleven Razan Oweiti.

Eleven Artin Bagher ser fram att besöka den indiska skolan. Han har tidigare pratat med några elever därifrån.

– Det blir grymt att äntligen få träffa dem på riktigt, säger han.

Eleven Zahraa Alhasan är också förväntansfull inför morgondagen:

– Jag längtar jättemycket och känner mig tacksam över den här chansen.

Skolans internationaliserings-ansvarige lärare John Sennström berättar att den indiska partnerskolan förberett sig ordentligt inför besöket. De har tagit fram en noggrann planering för att göra utbytet så lyckat som möjligt.

– Vi ser fram emot att få guidas av dem. Det är jätteroligt att vi äntligen åker till Asien, säger han och lägger till:

– Det kommer bli enormt lärorikt för eleverna.

Thea Sjöholm brinner för service och kundmöten. Hennes stora engagemang resulterade i vinst i kategorin butikssälj på Yrkes-SM i Karlstad. Nu stundar studenten och nya utmaningar.