Läraren berättar: “Vår gemenskap är unik”

Att Henrik Arnersten på Thoren Business School blev lärare – det kan han tacka slumpen för. I dag tycker han att det är fantastiskt att få vara med och utveckla ungdomar.

Vad är det bästa med att vara lärare på Thoren Business School?

– Gemenskapen i kollegiet och med våra elever. Jag har inte upplevt det på någon annan skola.

Vad kan eleverna förvänta sig av lärarna?

– En stor grad engagemang. De kan vara säkra på att vi alltid ser till deras bästa.

Hur känns det att se en elev utvecklas?

– Det är det finaste med vårt jobb. Den bästa betalningen du kan få.

Thoren Business School byter nu formellt namn till Affärsgymnasiet och får en tydligare, modernare och mer användbar grafisk profil. – Ett nytt namn och ny grafisk profil ska skapa en känsla för både vad vi gör, och hur vi gör det, säger kommunikationsdirektör Paula Hammerskog.
Redaktionen