Kungligt besök då SM invigdes: ”Ni ger mig hopp om framtiden”

Under tisdagskvällen hölls invigningen av SM i Ung Företagsamhet där de unga entreprenörerna välkomnades till galan.

Invigningen fick även kungligt besök då Sveriges prins Daniel vandrade upp på scenen.

Under sitt välkomsttal berättade Daniel om sitt engagemang i entreprenörskap och företagandets centrala roll i att säkra Sveriges välfärd.

– Entreprenörskap och innovation behövs för att lösa samhällsproblem. Jag känner hopp om framtiden genom er unga entreprenörer, sa han till eleverna.

Julia har hittat rätt. På bara ett år på Affärsgymnasiet har hon utvecklats mer än hon gjorde under hela sin högstadietid – mycket tack vare skolans passionerade lärare. – Lärarna är fantastiska och har hjälpt mig nå mina målbetyg, säger hon.
Jesper Råtts