Istället för APL anordnade Sara och Isabella ett lyckat event

[ingress]Sara och Isabella marknadsförde ett smyckesföretag som sin APL och de är väldigt nöjda med resultatet. Men ett sponsoravhopp dagarna innan kunde ha förstört allt, som tur var lyckades tjejerna rädda eventet. [/ingress]

Sara och Isabella går sista året på Communication Program på Thoren Business School Helsingborg och när det var dags att söka praktik hittade de en annan lösning i form av ett event. I drygt sex veckor planerade vännerna sitt projekt.

– Vi gjorde först en översiktlig plan över allt som behövde göras, till exempel hur det skulle se ut, hur vi skulle marknadsföra och vilka deadlines som skulle vara gjorda varje vecka, berättar Sara och Isabella.stab

Oväntade händelser

Den 12 februari ägde eventet rum, men trots den noga planeringen hände det som inte fick hända bara några dagar innan, den viktigaste sponsorn hoppade av.

– Det var redan mycket att göra och när sponsorn som stod för maten vi tänkt bjuda på drog sig ur så blev det väldigt stressigt. Men som tur var hittade vi en annan restaurang som sponsrade med goda vårrullar och dumplings, vilket räddade eventet.

Nöjda med sitt projekt

Eventet flöt på bra och det som är kvar att göra är ett återkopplingsmöte. Sara och Isabella är också glada att de fick göra något annorlunda under sin praktikperiod och tycker samtidigt att det har varit en lärorik upplevelse.

– Vi är nöjda med eventet med tanke på att vi hade noll kronor i budget. Sedan går det alltid att förbättra sig, men överlag gick det bra. Vi hade framförallt roligt och det betyder mycket.