Varmt välkommen till
Affärsgymnasiet

Jönköping

Kom och besök vår skola!

Öppet hus

Illustration av en grupp människor som håller upp en skylt där det står Välkommen till oss på Öppet hus
Monday
6 May
Hittar du inget datum som passar dig?
Boka rundvisning
Här hittar du alla kontaktuppgifter!

Vår kommunikatör

Om du har frågor om gymnasievalet:
Saga Wåke

Vår rektor

Om du har frågor om verksamheten:
Kenneth Cardell

Adress och telefon

Adress:
Skolgatan 3
553 16 Jönköping
Telefon och e-post:
Frånvaroanmälan:
Följ oss på sociala medier:
No items found.

Vill du vara

Elev för en dag?

Icon pratbubbla "Att gå hos oss"
"Jag valde Thoren Business School eftersom jag ville hitta mig själv och våga stiga ut ur min comfort zone, det mest kloka beslutet jag har tagit i mitt liv."

Erna Juklen

Ekonomiprogrammet

Bäst i skolsverige på ungt företagande: 4 framgångsfaktorer

Vad gör Affärsgymnasiet så framgångsrikt inom entreprenörskap? Förutom hårt arbete finns en del metoder och arbetssätt som skolan verkligen bemästrat. Nedan listar vi några av de viktigaste faktorerna.
2024-03-08

Affärsgymnasiet bäst i Sverige på Ung Företagsamhet

Forskning visar att de personer som drivit UF-företag på gymnasiet oftare startar eget företag, tjänar bättre och har lägre arbetslöshet än andra. Det är extra glädjande för elever på Affärsgymnasiet. En granskning av resultat från 2012 fram till nu pekar på att dessa skolor är bäst i Sverige då det kommer till Ung Företagsamhet. Med sammanlagt 10 SM-guld och över 200 utmärkelser sticker Affärsgymnasiet ut på flera plan. – Vi tänker entreprenörskap från första skoldagen, säger ekonomiläraren Göte Brunasso.
2024-02-09
Bild tillhörande artikeln

SM-guld och storslam för Affärsgymnasiet – 3 av 6 pallplatser i årets första SM-tävlingar

Elever från Affärsgymnasiet dominerade under årets första SM-tävlingar i Ung Företagsamhet. Guld och hälften av pallplatserna kammades hem till skolan. – Vi är mäkta stolta över våra elever, säger verksamhetschef Catarina Altblom.
2024-02-02

Har du frågor om oss?
Här kommer våra vanligaste

Frågor och svar

Får man busskort?

Elever som bor mer än 6km från skolan får busskort.

Hur söker jag till skolan?

Du söker till skolan via gymnasieantagningens webbsida. Länk till sidan hittar du här. Varmt välkommen att höra av dig till oss om du behöver stöd eller har frågor.

Hur många klasser har ni?

Thoren Business School Jönköping har en klass per program. Skolans upplägg är specialdesignat för elevernas största möjliga utveckling. Här tar de sina första steg mot framgång!

Hur många behöriga lärare har ni på skolan?

Majoriteten av Thoren Business School Jönköpings lärare är behöriga eller under utbildning.

Var ligger skolan?

Thoren Business School Jönköping ligger i de anrika lokalerna på Skolgatan 3, 200 meter från centrum.

Var har eleverna idrott?

Eleverna har idrott i den mäktiga och nybyggda arenan i Idrottshuset, sju minuter från skolan. Beroende på idrottsaktivitet har eleverna även idrott på olika ställen i stan, exempelvis gym, simhallar eller padelhallar.

Var äter eleverna lunch?

Eleverna får allsidig och nyttig lunch som serveras i skolan.

Hur många elever går på skolan?

I nuläget går 68 elever på Thoren Business School Jönköping.