Elever skapade företagslogotyp till Mälardalens Utbildningspartner AB

[ingress]Eleverna i tvåan på Communication Program på TBS Uppsala har nyligen avslutat ett skarpt case där de skulle skapa en logotyp för ett nystartat företag.[/ingress]

Skolan blev kontaktad av en företagare som just nu håller på att starta upp ett nytt utbildningsföretag. Mälardalens utbildningspartner AB kommer att sälja utbildningar och den främsta målgruppen är tjänstemannasektorn. Företagaren ville ha hjälp med att skapa en logotyp till företaget.

Eleverna som just nu läser Grafisk kommunikation A fick uppdraget där de i små grupper fick arbeta fram förslag. De fick göra research och behovsanalyser och arbetat med olika skisser och idéer och avslutningsvis gjort marknadsundersökningar. När alla grupper var färdiga med sitt arbete fick de presentera det i klassen och de fick själva rösta fram tre förslag. Företagaren besökte i veckan skolan och då fick de tre grupperna själva presentera sina logotyper. Företagaren var väldigt imponerad av elevernas arbete och kommer att använda logotypen på den stora bilden till sitt företag. Filip Gårdenberg och Joakim Jakobsson heter eleverna som skapat den. De andra bilderna visar de andra ”finalförslagen”.