Case – Tjejzonen

Det ställs stora krav på ungdomar, och speciellt tjejer, på att vara snygg, smart, smal och framgångsrik. Att hantera sina känslor på egen hand är inte alltid lätt. Att få kunna prata om sina känslor  med någon utomstående kan göra stor skillnad.

Vi är därför stolta över att nu också jobba med ”caset” Tjejzonen. ”Case” är riktiga uppdrag som eleverna på Thoren Business School får i uppdrag att utföra för företag, organisationer och myndigheters räkning. Detta ”case” går ut på att marknadsföra och samla in medel till Tjejzonen – Sveriges största stödorganisation för tjejer som har det tufft. Att sitta i någon av Tjejzonens chattjourer var år 2009 årets populäraste volontäruppdrag enligt Volontärbyrån. Organisationen har också vunnit ett flertal priser för sina insatser.Tjejzonen-404x192

Thoren Business Schools elever arbetar i mindre grupper med att ta fram förslag på marknadsförings- och insamlingskampanjer. Senare i vår kommer det bästa kampanjförslaget att genomföras. Eleverna väljer själva om de riktar sin kampanj mot företag eller privatpersoner. Det viktigaste bedömningskriteriet är att kampanjen ska innehålla alla delar som Tjejzonen anser relevanta för sin verksamhet.

Håll utkik på vår hemsida och våra sociala medier för att följa projektets utveckling. Vill du läsa mer om organisationen Tjejzonen? Kika in här: http://www.tjejzonen.se/.