Att starta eget UF-företag var det bästa hon gjort

 

Thoren Business School-eleven Victoria Wiberg Lindau satsade på närodlat och det har gett resultat. En andraplats på mässan ”Entreprenörskap på riktigt” samt en tredjeplats i ”Årets affärsplan och en andraplats i ”Hållbart företagande” visar att hon är på rätt väg.
Hennes insatser har nu också glädjande nog uppmärksammats i media.

Hennes ”nisch” handlar om att hemgjorda produkter av ekologiska och närodlade varor. I sortimentet har hon saft, sylt och mos av lingon, jordgubbar, plommon, äpplen, blåbär, fläder och rabarber.
Nu är siktet inställt på SM i Ung företagsamhet som avgörs i maj för Victoria Wiberg Lindau som läser andra året på business programmet.
– Affärsidén till Uppländsk trädgårdsdricka fick jag när en av våra lärare pratade om hur mycket vi skulle kunna ta tillvara på av det som finns i naturen, säger hon.