Välkommen till

Affärsgymnasiet

Modell sittande på en stol och tittar in i kameran.
Välkommen till

Affärsgymnasiet

Modell sittande på en stol och tittar in i kameran.
Kunskap inom ekonomi, företagande och handel i ett globalt perspektiv. Nå goda studieresultat och stor personlig utveckling.

Våra skolor

Affärsgymnasiets centralt placerade skolor är en plats för nätverkande och idéskapande utbyten. På våra skolor hittar du öppna kontorslandskap, projektytor och lounger.

Det här är

Affärsgymnasiet

Två elever sitter framför en dator och pratar med varandra.

Traditionell kunskap

Lär dig mer genom vårt kunskapsfokus. Våra program innehåller intressanta kurser, gerviktiga lärdomar och lägger grunden för din karriär.

Tre elever sitter i ett klassrum framför en laptop och en lärare står och ger feedback.

Verkligt företagande

Förutom att läsa om ekonomi, handel och företagande får du praktiska erfarenheter av det genom vårt verklighetsnära tillvägagångssätt.

Elever står framför en stor karta över jorden.

Global förståelse

Vi har ett globalt perspektiv i allt vi gör. Så får du lära dig om andra affärskulturer och hållbarhet ur flera synvinklar, samtidigt som du växer som person.

Tre elever står utanför ett klassrum och pratar och skrattar tillsammans.

Stark skolanda

Affärsgymnasiet kännetecknas av ett gott värdskap och varmt bemötande. Detta skapar trivsel, studiero och en unik gemenskap.

Icon pratbubbla "Att gå hos oss"
”Det bästa med skolan är att den har format mig till den jag är idag, och det är någon jag är stolt över.”

Hana Sulejmanovic

Ekonomiprogrammet

Bild tillhörande artikeln

Bäst i skolsverige på ungt företagande: tar nya platser till SM

Med hållbara konstinnovationer och en smart tjänst för akademisk framgång belönas elever från Thoren Business School med nya biljetter till SM i Ung Företagsamhet.
2024-04-16
Bild tillhörande artikeln

Reser till Indien: ”Enormt lärorikt”

Kunskaper, upplevelser och vänskaper från en helt annan del av världen väntar eleverna på Affärsgymnasiet Malmö. De reser nämligen till Indien för ett internationellt utbyte.
Redaktionen
2024-04-08

10 nya priser till Affärsgymnasiet

Affärsgymnasiet Gävle vann tio priser i årets regionala UF-mässa. Efter hård konkurrens fick eleverna kliva upp på pallen i en rad kategorier. – Det är ett kvitto på deras fantastiska arbete, säger rektor Joacim Swedén.
2024-04-09