Thoren Business School utser ”Årets logotyp” bland UF-företagen

Nu är logotyptävlingen på Thoren Business School för UF-företag avgjord! Runt 30 bidrag från våra skolor runt om i landet skickades in till tävlingen som i år arrangerades av TBS Stockholm.

Den välmeriterade juryn, bestående av professionella formgivare och varumärkesstrateger med lång erfarenhet från reklambranschen, hade en svår uppgift att utse de tre bästa bidragen. Det var en imponerad juryn som efter noggranna överläggningar kom fram till tre vinnare:

3:e plats: ”Träningshjälpen”, TBS Örebro, belönas med 500 kr
Juryns motivering: En tydlig och bra symbol som fungerar i alla sammanhang och storlekar. Den orange färgen signalerar också aktivitet och känns pigg och alert. En bra logotyp som tydligt förmedlar det ni gör. Bra jobbat!

2:a plats: ”Real Talk”, TBS Örebro, belönas med 1000 kr
Juryns motivering: En logotyp som ger den rätta känslan för varumärket. Typografin signalerar det personliga samtalet om det personliga ämnet. Bonus för att den inte var rosa (bara för att den riktar sig till tjejer)! Användbar i alla format och fungerar även som en ikon. En mycket bra logotyp med det lilla extra. Snyggt jobbat!

1:e plats ”Happy Monkey”, TBS Stockholm, belönas med 1500 kr
En humoristisk logotyp, med fin varumärkeskänsla, som dessutom bygger på en briljant affärsidé. Fylld med positiva värden. Speglar och särskiljer idén på ett lekfullt sätt. Vi vill gärna smaka bananglassen! Grattis till förstaplatsen!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *