SM-guld och storslam för Affärsgymnasiet – 3 av 6 pallplatser i årets första SM-tävlingar

Elever från Affärsgymnasiet dominerade under årets första SM-tävlingar i Ung Företagsamhet. Guld och hälften av pallplatserna kammades hem till skolan. – Vi är mäkta stolta över våra elever, säger verksamhetschef Catarina Altblom.

Bildtext: SM-vinnarna Brandboxen UF. Foto: Ateljé Änggatan

I dag delades årets första SM-priser i Ung Företagsamhet ut. Finalister i kategorierna Årets webbshop och Årets webbsajt gjorde upp, och det blev storslam för Affärsgymnasiet.

3 av 6 pallplatser

Hela 3 av 6 pallplatser delades ut till skolan:

SM-guld: Årets webbshop – Brandboxen UF, Thoren Business School Örebro

SM-silver: Årets webbshop – Bismart UF – Thoren Business School Gävle

SM-brons: Årets webbsajt – Limelight UF, Thoren Business School Örebro.

– Vi är otroligt stolta över att bli utsedda till Årets Webbshop 2024. BrandBoxen serUF-företagande som en stor möjlighet att göra skillnad i samhället och med vår webbshop har vi kunnat göra detta möjligt, säger TBS-eleverna Leon Hultman, Lucas Liang Wong, Alvar Haglind och Alexander Medailleu till ungforetagsamhet.se.

Motiveringen från tävlingsvärden Visma Spcs:

UF-företaget har på ett imponerande sätt tagit hem segern som Årets Webbshop 2024 genom att erbjuda en smidig och snygg digital shoppingupplevelse. Med en lockande och funktionell design skapar de en atmosfär av användarvänlighet och stil. En förstklassig helhetsupplevelse som imponerade på oss alla i juryn! Vinnaren av Årets UF-webbshop är Brandboxen UF.

Verksamhetschef för Thoren Business School Catarina Altblom gläds över prestationerna:

– Det här är ytterligare ett kvitto på att vi ligger på absolut högsta nivå dådet kommer till UF. Vi är mäkta stolta över våra elever som genom hårt arbete visat prov på ett innovativt och hållbart företagande.

Brandboxen UF, Thoren Business School Örebro:

Leon Hultman, Lucas Liang Wong, Alvar Haglind och Alexander Medailleu.

Bismart UF, Thoren Business School Gävle:

Moa Larssen, Elsa Westlund och Egil Bergström.

Limelight UF, Thoren Business School Örebro:
Irma Julher och Linnea Kåberg Wedell.