Nå längre med Thoren Sports Profile

Så här funkar det

Som elev i Thoren Sports Profile läser du alla idrottskurser tillsammans med de andra i idrottssektionen. Ni skapar en vinnande kultur och sporrar varandra att ta steget längre på varje pass.

Du sätter specifika mål för din utveckling, och skräddarsyr tillsammans med din lärare och tränare en individuell plan för att nå målen. På så sätt får du det stöd som just du behöver, men lär dig samtidigt att ta eget ansvar för träningen.

Vi ger dig chansen att anpassa schemat utifrån din idrott. Med större akademisk flexibilitet får du större möjlighet att balansera sport och studier.

Om inriktningen

Utövar du en idrott som du vill fortsätta satsa på under gymnasiet? Då är Affärsgymnasiets idrottssektion – Thoren Sports Profile – det perfekta valet för dig. Här får du alla förutsättningar att lyckas med din idrottssatsning och skolgång!

Många ungdomar tvingas sluta med sin idrott när de börjar gymnasiet, då de upplever att skolan tar för mycket tid. Det vill vi råda bot på. Därför har vi startat Thoren Sports Profile – en inspirerande miljö för elever med passion för idrott.

Syftet är att stärka och möjliggöra för fler idrottsintresserade ungdomar att studera och utvecklas inom sin favoritsport. Målsättningen är tydlig: ambitiösa idrottare ska med god handledning och bästa möjliga förutsättningar nå så långt de kan – idrottsligt och akademiskt.

Är du redo?

Det här får du:

• Två träningspass i veckan - på skoltid
  • Gratis gymkort
  • Mer aktiv skolgång
  • Skräddarsydd plan för att öka din fysiska och mentala förmåga
  • Idrott med andra dedikerade atleter

Fyll i formuläret och skicka in

Tack, vi återkommer inkom kort!
Något blev galet. Testa igen eller maila oss på info@thorengruppen.se

Frågor? Kontakta oss!

Ansök till Thoren Business School Västerås via den vanliga gymnasieantagningen. I ansökan kan du även välja Thoren Sports Profile.

Frågor och funderingar om Thoren Sports Profile? Kontakta skolans kommunikatör!

Lejla Alukic
lejla.alukic@affarsgymnasiet.se