Guldsamarbete för Thoren Business School

Varje år sedan 1993 har Marknadsföreningen arrangerat Guldvargengalan, den regionala motsvarigheten till det anrika Guldägget. Guldvargen är en tävling som syftar till att lyfta Värmlands främsta kommunikationsinsatser och nu förbereds den stora galan. Den 10 Mars 2017 fylls Nöjesfabriken med eliten av excellenta byråer och deras största företagskunder. Nu inleder Marknadsföreningen i Värmland ett samarbete med Thoren Business School.

På fredagsmorgonen kom delar av styrelsen, Cecilia Victoria Åslund, Ordförande och Jenni Laapotti, konsult för digitala medier, för att pitcha idén för skolans Marknadsteam. Redan den 6 Mars kommer skolans elever att åter få träffa Marknadsföreningen som då bjudit in samtliga samarbetspartners för eventet.
– Detta blir ett fantastisk tillfälle för våra elever och visa upp sig och sina kompetenser inför de mest framgångsrika näringsidkarna i Värmland, säger Selinda Östnor, Marknad och Näringslivsansvarig på Thoren Business School Karlstad.

– Vi är grymma på nätverkande på vår skola och jag är enormt stolt över vilka elever vi kan erbjuda företagen, fortsätter hon.

Som tack för elevernas insats i Eventet kommer samtliga som vanligt få ett eftertraktat referensbrev från Marknadsföreningen som ser detta som startskottet på ett innovativt och bra samarbete initierat av skolan.
-Det är många unga, drivna byråer som söker praktikanter och jag hoppas verkligen att det kan generera även sådana platser för eleverna på skolan. Säger Cecilia Victoria Åslund avslutningsvis.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *