Draknästet på Thoren Business School Örebro

Draknästet är ett event som blivit en tradition på Thoren Business Schoolo Örebro. Under 3 veckor har eleverna på Business Program arbetet med att ta fram en affärsidé där de lärt sig jobba med bl.a. budget, marknadsföring och målgrupp.

Nyligen fick de pitcha sina företagsidéer på 5 minuter inför 5 stycken externa drakar. De tävlade om riktiga pengar som de kommer kunna använda till startkapital i deras kommande UF-företag i årskurs 3. Det fanns priser i olika kategorier så som ’’årets företag’’, ’’årets tjänst’’, ’’årets vara’’, ’’årets pitch’’, ’’årets marknadsföring’’. Sedan införde Raja ’’Årets Thoren’’ vilket blev som ett slags CSR-pris.

Årets drakar var:

Raja Thorén VD ThorenGruppen

Marcus Isaksson VD Thoren Tillväxt

Maria Comstedt Drivhuset Örebro Universitet

Joakim Bornold Sparekonom Nordnet

Marie Brodin Vice president marketing and communication Sandvik Mining

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *